Terug
Sport meets Fashion
Nieuws
Sport meets Fashion
Waar sporters en sportclubs voorheen voornamelijk gekleed of gesponsord werden door sportmerken, is dat nu niet meer zo vanzelfsprekend. Casual kledingmerken zijn steeds vaker te zien in de sportwereld.
Waar sporters en sportclubs voorheen voornamelijk gekleed of gesponsord werden door sportmerken, is dat nu niet meer zo vanzelfsprekend. Casual kledingmerken zijn steeds vaker te zien in de sportwereld.
Met een Italiaanse vader en een Nederlandse moeder heeft Giuseppe Cavallaro, oprichter van Cavallaro Napoli, sinds kleins af aan al een voorliefde voor mode. Zijn stijlvolle kledingcollecties zijn dan ook niet onopgemerkt gebleven in de sportwereld. Sinds 2018 is Cavallaro de formal wear partner van de KNVB. Tot en met 2023 is Cavallaro Napoli verantwoordelijk voor het kleden van de directie van de KNVB, de staf van het Nederlands Elftal, die van de Oranjeleeuwinnen en de spelers/speelsters van de twee vlaggenschepen. Daarnaast is Cavallaro Napoli kledingpartner van Team Jumbo Visma, voetbalclub AZ Alkmaar en de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennisbond.
Binnen de Formule 1 zijn ook steeds meer kledingmerken te zien. Zo is wereldkampioen Lewis Hamilton in zee gegaan met Tommy Hilfiger en is het merk daarnaast sponsor van zijn Mercedes team. De Formule 1 coureurs van Aston Martin worden gesponsord door Replay, het merk dat tevens een partnerschap heeft met Ajax en het Franse Paris Saint-Germain. Ferrari wordt gesponsord door Armani. Het Italiaanse merk is daarnaast verantwoordelijk voor de formele kleding van het Italiaanse voetbalelftal. Ook in de Formule E mag een kledingmerk als sponsor niet ontbreken. Hugo Boss is daar verantwoordelijk voor de kleding van het gehele Porsche motorteam. Boss is bovendien een grote speler binnen de sportwereld als het gaat om sponsoring. Naast de samenwerkingen met verschillende golfers en zeilers, is het Duitse kledingmerk kledingpartner van Real Madrid, Inter Milan, Bayern München, Paris Saint-Germain en Tottenham Hotspur.
Het merk met de iconische krokodil mag de (op dit moment) beste tennisser van de wereld kleden, namelijk Novak Djokovic. Daarnaast is Lacoste als sponsor actief in de golfwereld, evenals Ralph Lauren.
Stone Island en New Balance hebben aangekondigd dat er in 2021 een langdurige samenwerking van start gaat tussen de twee merken. Ze hebben een gedeelde visie en vooruitstrevende doelstellingen. Eén van de redenen om samen te gaan werken, is dat beide merken bekend staan als culturele drijfveren. Innovatie staat hoog in het vaandel bij deze collab, waar nog weinig over bekend is gemaakt. Zodra hier updates over zijn, zullen wij deze delen!
Met een Italiaanse vader en een Nederlandse moeder heeft Giuseppe Cavallaro, oprichter van Cavallaro Napoli, sinds kleins af aan al een voorliefde voor mode. Zijn stijlvolle kledingcollecties zijn dan ook niet onopgemerkt gebleven in de sportwereld. Sinds 2018 is Cavallaro de formal wear partner van de KNVB. Tot en met 2023 is Cavallaro Napoli verantwoordelijk voor het kleden van de directie van de KNVB, de staf van het Nederlands Elftal, die van de Oranjeleeuwinnen en de spelers/speelsters van de twee vlaggenschepen. Daarnaast is Cavallaro Napoli kledingpartner van Team Jumbo Visma, voetbalclub AZ Alkmaar en de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennisbond.
Binnen de Formule 1 zijn ook steeds meer kledingmerken te zien. Zo is wereldkampioen Lewis Hamilton in zee gegaan met Tommy Hilfiger en is het merk daarnaast sponsor van zijn Mercedes team. De Formule 1 coureurs van Aston Martin worden gesponsord door Replay, het merk dat tevens een partnerschap heeft met Ajax en het Franse Paris Saint-Germain. Ferrari wordt gesponsord door Armani. Het Italiaanse merk is daarnaast verantwoordelijk voor de formele kleding van het Italiaanse voetbalelftal. Ook in de Formule E mag een kledingmerk als sponsor niet ontbreken. Hugo Boss is daar verantwoordelijk voor de kleding van het gehele Porsche motorteam. Boss is bovendien een grote speler binnen de sportwereld als het gaat om sponsoring. Naast de samenwerkingen met verschillende golfers en zeilers, is het Duitse kledingmerk kledingpartner van Real Madrid, Inter Milan, Bayern München, Paris Saint-Germain en Tottenham Hotspur.
Het merk met de iconische krokodil mag de (op dit moment) beste tennisser van de wereld kleden, namelijk Novak Djokovic. Daarnaast is Lacoste als sponsor actief in de golfwereld, evenals Ralph Lauren.
Stone Island en New Balance hebben aangekondigd dat er in 2021 een langdurige samenwerking van start gaat tussen de twee merken. Ze hebben een gedeelde visie en vooruitstrevende doelstellingen. Eén van de redenen om samen te gaan werken, is dat beide merken bekend staan als culturele drijfveren. Innovatie staat hoog in het vaandel bij deze collab, waar nog weinig over bekend is gemaakt. Zodra hier updates over zijn, zullen wij deze delen!
Altijd als eerste op de hoogte!
Schrijf je in voor de Ben Borst mode-update en blijf altijd als eerste op de hoogte van de nieuwste collecties, exclusieve merken, stijlvolle outfits en upcoming events. Ontvang inspiratie rechtstreeks in je inbox en mis nooit meer een mode-highlight!